VINARIUM
+ NEWSLETTER
  • ro Română
    • en English
2023-04-30 23:59:59
până la data limită de înscriere a probelor
Registration
  • Înregistrare prin e-mail
  • Înregistrare Online
  • Acasă
  • Concurs
    • Despre
      • Despre concurs
      • Regulament
      • Medalii VINARIUM
      • Premii Speciale
      • Agenda
    • Înregistrare
      • Registration Guide
      • Înregistrare Online
      • Înregistrare prin e-mail
      • Taxa de Înregistrare
      • Expedierea probelor
      • Contact
    • Presă
      • Presă 2022
      • Presă 2021
      • Presă 2020
      • Presă 2019
      • Presă 2018
      • Presă 2017
      • Presă 2016
      • Presă 2015
      • Presă 2014
      • Presă 2013
      • Presă 2012
      • Presă 2011
  • Juriu
    • Aplicați pentru juriu
    • Juriu 2023
    • Juriu 2022
    • Juriu 2021
    • Juriu 2020
    • Juriu 2019
    • Juriu 2018
    • Juriu 2017
    • Juriu 2016
    • Juriu 2015
    • Juriu 2014
    • Juriu 2013
  • Rezultate
  • Medalii 2023
  • Parteneri
  • Galerie
    • Foto
    • Video
    • Audio
  • News
  • Acasă
  • Concurs
    • Despre
      • Despre concurs
      • Regulament
      • Medalii VINARIUM
      • Premii Speciale
      • Agenda
    • Înregistrare
      • Registration Guide
      • Înregistrare Online
      • Înregistrare prin e-mail
      • Taxa de Înregistrare
      • Expedierea probelor
      • Contact
    • Presă
      • Presă 2022
      • Presă 2021
      • Presă 2020
      • Presă 2019
      • Presă 2018
      • Presă 2017
      • Presă 2016
      • Presă 2015
      • Presă 2014
      • Presă 2013
      • Presă 2012
      • Presă 2011
  • Juriu
    • Aplicați pentru juriu
    • Juriu 2023
    • Juriu 2022
    • Juriu 2021
    • Juriu 2020
    • Juriu 2019
    • Juriu 2018
    • Juriu 2017
    • Juriu 2016
    • Juriu 2015
    • Juriu 2014
    • Juriu 2013
  • Rezultate
  • Medalii 2023
  • Parteneri
  • Galerie
    • Foto
    • Video
    • Audio
  • News
2023

Regulament

Art. 1. ORGANIZAREA CONCURSULUI

VINARIUM International Wine Contest 2023 este organizat de către ASER Consulting & Management.
VINARIUM 2023 se desfăşoară sub patronajul OIV (Organizaţia Internaţională a Viei si Vinului) şi VINOFED (Federaţia Internaţională a Marilor Concursuri de Vinuri).
Începând cu 2020, FIJEV (Federația Internațională a Jurnaliștilor și Scriitorilor de Vin) a devenit Partener.
Concursul este organizat în conformitate cu Normele concursurilor internaţionale de vinuri elaborate de Organizaţia Internaţională a Viei si Vinului; aprecierea probelor va fi făcută de un juriu internaţional ai cărui membri sunt recunoscuţi prin experienţa şi profesionalismul lor.

Concursul se va desfăşura în perioada 25 – 28 mai 2023.

Data limită pentru înscrierea probelor este 30 Aprilie 2023.

Data limită pentru pentru primirea și recepția probelor este 07 Mai 2023.

Depăşirea datei de înscriere a probelor sau a datei de primire a probelor atrage dupa sine imposibilitatea participării in Concurs.

Art. 2. ACCEPTAREA PROBELOR ÎN CONCURS

VINARIUM International Wine Contest 2023 este deschis tuturor categoriilor şi tipurilor de vin, aşa cum sunt definite în „Codul internaţional al practicilor oenologice”, care au fost produse în conformitate cu legislaţia ţării de origine. Sunt admise în Concurs şi alte vinuri speciale sau produse pe bază de struguri, must sau vin, precum şi distilate de origine viti-vinicolă.
Vinurile şi celelalte produse de origine viti-vinicolă prezentate spre jurizare vor fi grupate pe categorii, conform regulamentului OIV şi sunt prezentate in ANEXA I.
Fiecare probă de vin sau produs de origine viti-vinicolă trimisă la Concurs trebuie să fie formată din:

  • 4 sticle de 0,75 litri(în anumite cazuri se acceptă şi butelii de 0,5 litri sau 1 litru) sau
  • 3 sticle de 1,5 sau 2 litri.

Vinurile şi celelalte produse de origine viti-vinicolă prezentate spre jurizare trebuie să fie destinate vânzării şi trebuie să provină dintr-un lot omogen de minim 1.000 de litri. În cazuri excepţionale, proba aparţinând unui lot redus, de cel puţin 100 de litri, poate fi admisă în urma unei justificari de producţie scăzută.
Toate eşantioanele trebuiesc prezentate cu etichete şi prezentare comercială, etichetarea fiind în concordanţă cu legislaţia aplicată în ţara de origine. Dacă produsul a fost ambalat în mod special pentru concurs, eşantionul va fi însoţit de documente explicative care să justifice situaţia.
Excepţiile, respectiv probele aparţinând loturilor mai mici de 1.000 de litri şi probele fără eticheta cu care se comercializează vor fi admise doar cu acordul organizatorului.

Art. 3. MODALITATEA DE ÎNSCRIERE

Înscrierea probelor se poate face on-line sau prin e-mail.
3.1. ÎNSCRIEREA ON-LINE:
Vă rugăm accesaţi sectiunea Inregistrare Online.
3.2. ÎNSCRIEREA PRIN E-MAIL:

  1. Fiecare participant va trimite organizatorilor, pe e-mail, la adresa daniela.paduraru@iwcb.ro, următoarele documente completate:
    • Fisa de înregistrare a participantului
    • Fişele de înscriere a vinurilor, fiecare fişă având ataşată eticheta faţă şi eticheta spate (contraeticheta)
    • Buletinele de analiza ale vinurilor, conform ANEXA II a OIV.
  2. Organizatorul întocmeşte factura fiscală pe care o trimite pe e-mail participantului.
  3. Participantul trimite dovada plăţii taxei de înregistrare.
  4. Documentele de înscriere, în original, împreună cu eticheta şi contraeticheta trebuie introduse în una dintre cutiile în care se expediază probele. Pe cutia cu acte va fi trecută specificaţia «Conţine documente».

Atenţie! Fişa de înregistrare a participantului va fi completată o singură dată!
Fişa de înregistrare a participantului şi Fişa de înscriere a produsului, ANEXA I şi ANEXA II pot fi preluate de pe http://www.iwcb.ro/download-email-registration-forms/ sau solicitate la adresa daniela.paduraru@iwcb.ro.
Fişa de înregistrare a participantului conţine următoarele informaţii:

  • identitatea şi calitatea firmei participante
  • numele şi semnătura persoanei autorizate să reprezinte compania şi acordul de participare
  • lista tuturor vinurilor trimise în Concurs

Fişa de înscriere a produsului se completează pentru fiecare vin sau produs de origine vitivinicola şi conţine următoarele informaţii:

  • denumirea exacta a produsului în conformitate cu legislaţia ţării de origine
  • anul de recolta (unde este cazul)
  • ţara, regiunea, apelaţiunea
  • soiul sau soiurile (cu indicarea procentajelor care se regăsesc în vin)
  • categoria de încadrare a produsului conform ANEXA I
  • culoarea
  • felul vinului după cantitatea de zahăr rezidual
  • concentraţia de alcool
  • zahărul rezidual
  • maturarea vinului în contact cu lemnul (unde este cazul)
  • presiunea în sticlă (doar pentru vinurile efervescente)
  • volumul de vin disponibil care corespunde probei trimise în concurs
  • preţul ex-cellar (preţul de listă fără TVA)
  • canalele de vânzare

Art. 4. TAXA DE INREGISTRARE

Taxa de înregistrare este următoarea :

  • 1-5 probe                      90 euro / probă
  • peste 5 probe               80 euro / probă

*Pentru companiile din România se va adăuga 19%TVA. Pentru celelalte ţări nu se va aplica taxa TVA dacă numărul de înscriere ca plătitor de TVA este specificat pe Fişa de înscriere a participantului.
Taxa de înregistrare nu include costul privind transportul şi taxa vamală.
Plata va fi făcută on-line cu Visa / Mastercard sau American Express sau prin virament bancar către organizator:

Beneficiar:      A.S.E.R. CONSULTING & MANAGEMENT  S.R.L.
Adresa:            Str. Lacului nr. 12 A, Ciorogârla, jud. Ilfov, România
Banca:              TRANSILVANIA, Sucursala Lipscani
Cont în lei:      RO13BTRL04101202C79399XX
Cont în euro:  RO85BTRL04104202C79399XX
Cod SWIFT:      BTRL RO22XX

Art. 5. EXPEDIEREA PROBELOR PENTRU CONCURS

Transmiterea probelor se poate face personal sau prin curier, la următoarele adrese:
Pentru ţările nonUE:
Oficiului National al Viei si Produselor Viti-Vinicole (ONVPV)
Şoseaua Iancului nr. 49
Bucureşti, Sector 2, ROMÂNIA
Cod Postal: 021719
Persoana de contact: Raluca ION
Telefon: +4021 250 50 97
Mobil: +40752 100 990
Program de primire a probelor: Luni-Vineri: 8,00 – 16,00

Pentru ţările UE (în afară de România):
ASER Consulting & Management SRL
Str. Lacului 12A
Ciorogârla, Ilfov, ROMÂNIA
Cod poștal 077055
Persoana de contact: Daniela PĂDURARU
Mobil: +40744 507 060
Program de primire a probelor: Luni-Vineri : 10,00 – 16,00

Pentru România
ASER Consulting & Management SRL
Strada Adunaţi 14, Corp C4, Dârvari, Comuna Ciorogarla, ILFOV
Cod poștal: 077056
Persoana de contact: Daniela PĂDURARU
Mobil: +40744 507 060
Program de primire a probelor: Luni-Vineri : 10,00 – 16,00

Actele de expediţie vor avea indicat numele expeditorului şi specificaţia:
„MOSTRE PENTRU CONCURS, FARA VALOARE COMERCIALA. DDP Delivery Condition”
Recepţia probelor se va face împreună cu Fişa de înregistrare a participantului şi Fişa de înscriere a produsului.

Data limită pentru înscrierea probelor este 30 Aprilie 2023.

Data limită pentru pentru primirea și recepția probelor este 07 Mai 2023.

Depăşirea datei de înscriere a probelor sau a datei de primire a probelor atrage după sine imposibilitatea participării în Concurs.
Probele primite care nu îndeplinesc criteriile de înscriere, conform art. 3, art. 4 şi art. 5 nu vor intra în jurizare, nu vor putea fi returnate şi vor rămâne în posesia Organizatorilor. Vinurile acceptate în Concurs rămân, deasemenea, în posesia Organizatorilor.

Art. 6. SORTAREA ŞI CLASIFICAREA PROBELOR DE CONCURS

Verificarea şi înregistrarea probelor se face de către Organizator pe baza Fişei de înregistrare a participantului, Fişelor de înscriere a probelor şi a Buletinelor de analiză. Organizatorul garantează depozitarea probelor în condiţii de temperatură care să le asigure o bună conservare.
Pe baza Fişelor de înscriere a produselor şi a Buletinelor de analiză, probele se repartizează pe categorii conform Anexei I şi se stabileşte ordinea de prezentare a acestora în concurs.
Categoriile de băuturi prezentate în concurs sunt următoarele:

  • vinuri albe din soiuri nearomate
  • vinuri roze din soiuri nearomate
  • vinuri roşii din soiuri nearomate
  • vinuri din soiuri aromate
  • vinuri efervescente
  • vinuri licoroase, mistele
  • alte vinuri speciale şi alte băuturi pe bază de struguri, must sau vin
  • distilate de origine viti-vinicolă

Art. 7. JURIUL
Fiecare juriu de degustare poate fi format din 7 (șapte) membri, din care minim 4 (patru) vor reprezenta alte ţări, iar ceilalţi 3 (trei) vor reprezenta ţara organizatoare sau din 5(cinci) membri, din care minim 3 (trei) vor reprezenta alte țări, iar ceilalți 2 (doi) vor reprezenta țara organizatoare. Fiecare juriu activează sub autoritatea unui preşedinte care aparţine, în principiu, ţării organizatoare.
Membrii juriului trebuie să păstreze liniştea şi să nu facă gesturi sau mimici explicite a impresiilor personale din timpul degustării.
Fiecare comisie va degusta un număr de maximum 50 probe/zi.
Dupa notarea vinului, fiecare membru al juriului îşi semnează fişa de evaluare.
Juriul activează sub autoritatea unui Prezidiu format din 3 (trei) membri:

  • un Preşedinte
  • un Oenolog Consilier
  • un Jurist.

Prezidiul organizează repartizarea probelor pe jurii. De asemenea, are rolul de a supraveghea toate operaţiunile de pregătire a probelor, de jurizare a acestora şi de comunicare a rezultatelor, asigurând, în special, anonimatul absolut al probelor până la terminarea degustării.
Prezidiul poate decide o a doua degustare a unei probe în cazul în care:

  • este cerută de preşedintele juriului;
  • este cerută de majoritatea degustătorilor din juriu;
  • apar diferenţe mari de notare între membrii juriului.

Membrii prezidiului nu iau parte la evaluari.
OIV deleagă un expert observator pentru întreaga perioadă a Concursului. Acest expert poate lua parte la lucrările diferitelor jurii, dupa cum consideră de cuviinţă.
Sala în care se face jurizarea probelor trebuie sa fie izolată, luminată şi bine aerisită. Este interzisă formal intrarea oricărei persoane care nu este implicată direct în organizarea degustării. De asemenea, în sală sunt interzise fumatul şi utilizarea telefoanelor mobile.

Art. 8. PREMII

Secretariatul concursului traduce în cifre aprecierea calitativă înscrisă pe fişa de degustare. Nota finală se calculează după Metoda Mediei Aritmetice cu eliminarea extremelor.
Distincţiile se acordă pentru următoarele punctaje:

  • peste 93 puncte                   Marea Medalie de Aur
  • între 89 si 92,99 puncte           Medalie de Aur
  • între 85 si 88,99 puncte           Medalie de Argint

Numărul total de distincţii (medalii) nu poate depăsi 30% din numărul total de probe intrate în competiţie, conform regulamentului OIV.
Pentru categoriile de băuturi distilate de origine vitivinicolă, alte vinuri speciale şi alte băuturi pe bază de struguri, must sau vin, limitarea distincţiilor la maxim 30% se poate calcula separat de celelalte vinuri. Acelaşi lucru se va aplica şi vinurilor considerate de vinotecă, respectiv acelora cu an de recoltă mai mic de 2012 inclusiv.

Art. 9. TRANSMITEREA PREMIILOR

Anunţarea probelor premiate se va face în data de 2 iunie 2023 pe site-ul oficial al concursului www.iwcb.ro.
Ca dovadă a câstigării premiilor, vor fi acordate diplome.
De asemenea, vor fi puse la dispoziţie de către organizatori, contra-cost, etichete autoadezive cu medalia obţinută pentru aplicarea pe sticle.
Organizatorii îşi rezervă dreptul de a menţiona în orice situaţie (presa scrisă, radio, tv, internet, cataloage de prezentare) rezultatele VINARIUM, numele şi datele privind identitatea participanţilor.

Art. 10. DISPOZIŢII LEGALE ŞI CONTRACTUALE

Câstigătorii care doresc să reproducă sigla sau trofeul/medalia Concursului pe etichetă sau în orice alt loc, trebuie să solicite expres folosirea acestui drept, încheindu-se în acest sens un contract cu firma organizatoare, ASER Consulting & Management SRL.
Falsificarea siglei, reproducerea şi utilizarea acesteia fără acordul prealabil al Organizatorului este strict interzisă şi se pedepseste conform legilor române.
Declaraţia mincinoasă privind volumul minim de vin disponibil corespunzator probelor înscrise în Concurs, precizate la art. 3, se pedepseşte conform legislaţiei, la sesizarea Organizatorului.
Eventualele modificări organizatorice vor fi afişate pe site sau comunicate prin poşta electronică.
Organizatorul îşi rezervă dreptul de a cere analize de laborator suplimentare pentru probele înscrise în Concurs sau pentru probele care se vor regăsi la vânzare purtând însemnul VINARIUM.
Participantul este direct răspunzător pentru toate informaţiile şi datele cuprinse în Fişa de înregistrare a participantului şi Fişa de înscriere a produsului.
Toate plângerile sau reclamaţiile în ceea ce priveşte modul de desfăşurare, executare, premiere sau organizare se vor adresa Organizatorului, în vederea soluţionării pe cale amiabilă. În cazul în care acest lucru nu este posibil, soluţionarea acestora va ramâne de competenţa instanţelor judecătoreşti din Judeţul Ilfov, România.

  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • Contact
News
  • VINARIUM 2022 – PREMII SPECIALE iunie 14, 2022
  • VINARIUM 2022 – REPERE iunie 6, 2022
  • VINARIUM 2021 – PREMII SPECIALE iunie 11, 2021
Facebook
Copyright © 2022 O.N.V.P.V.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkPrivacy policy