Piața de vin a României este una tradițional mare și puternică, cu un consum crescut (a VII-a din Europa). Chiar și așa, este considerată o piață emergentă cu un consum în creștere. România se bazează pe o lungă istorie a viticulturii de aici (descoperirile ne arată o „longevitate” de 7.000 de ani pe aceste pământuri) dar și pe noile realități ale ultimilor ani.

Populația activă îndrăgește vinul iar tinerii adoptă cele mai noi trenduri, identificând vinul ca sursă de recreere elegantă, poziționare socială, stil de viață sănătos.

Importurile au depășit exporturile, dovedind că România are o piață deschisă, cosmopolită.

Investițiile masive ale capitalului străin – în toate ramurile economice – au adus aici zeci de mii de expați. Li se adaugă studenții străini și numărul mare de vizitatori din toata lumea.

Entertainementul de bună calitate este un atribut relativ nou al țării dar, în momentul de față avem aici unele din cele mai mari festivaluri din lume cu sute de mii de participanți (vezi UNTOLD sau NEVERSEA) și tot aici se vor desfășura o parte din meciurile Campionatului European de fotbal.

Așadar, vinurile Dvs. și-ar putea găsi un loc bun în retailul sau restaurantele românești, în magazinele specializate.

O medalie IWCB VINARIUM – scurtează „distanța” dintre vinul Dvs. și consumatorul final, pune o lumină bună pe vinul premiat, iar importatorii din România și din întreaga lume sunt atenți la palmaresul deținut de un producător.

Așadar o medalie OIV-VINOFED vă folosește pentru deschiderea de noi pieţe sau consolidarea poziției vinurilor Dvs. pe orice piață, din orice țară.